Tuesday, June 29, 2010

PENYELIA KAFA DAERAH LEDANG

Muhamad Saifudin bin Mat Hayin

Semoga gembira menjadi warga "Penyelia KAFA". Adat dalam kehidupan.. yang bagaikan menjadi satu kewajipan dalam kehidupan,.. pastinya Allah akan memberi dugaan kepada makhlukNya dalam pelbagai cara. Yang pasti... semua masalah mesti ada jalan penyelesaian.
Jadikan apa jua pengalaman manis, pahit, maung dan sebagainya, bagaikan pendorong ke arah kejayaan dan kematangan dalam kehidupan. Bertugaslah dengan penuh dedikasi, berkomitmen, adil, toleransi dan ikhlas padaNya.... insyallah pasti ada keredhaan dan rahmat dariNya.
Dalam kehidupan...akan ada peningkatan, samada pelajaran, kerjaya dan kini kehidupan berumahtangga. Mula-mula seorang..pastu berdua...kini bertiga pula. Apapun.. didoakan.. moga kehidupan yang dilalui penuh kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat. amin!!!!
Cik Junainah binti Sukiran

Selamat menjadi warga Penyelia KAFA. Didoakan semoga Jun akan menjadi Penyelia KAFA Daerah Ledang yang berjaya dalam kerjaya dan kehidupan. Jangan jemu untuk belajar, bertanya dan apa-apa jua yang boleh membantu dan seterusnya menguruskan segala yang berkaitan mengenai KAFA Daerah Ledang dengan lebih cemerlang. Gandingan antara "kemesraan dan ketegasan" dalam menangani permasalahan di antara guru itu penting. Gunakan pengalaman seorang guru dalam membimbing dan menazir.
Perkara yang paling penting dalam kerjaya seorang penyelia... Jadilah seorang pemimpin, bukan seorang ketua. Insyallah, Allah akan pertingkatkan kewibawaan seseorang itu melalui kesabaran, pengamatan, kematangan dalam menangani masalah semasa. Ingat...Allah sentiasa bersama kita dalam apa jua asal tidak melanggar laranganNya.

Semoga dipertmukan jodoh...Amin..

"Bekerja satu Ibadah kerana Allah jua"





No comments:

Post a Comment